loading...
موسسه حقوقی و بین المللی سام
kamelia بازدید : 33 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از پرطرف‌دارترین راه‌های مهاجرت به پرتغال، روش سرمایه‌گذاری در این کشور است. در زیر شاخه‌های سرمایه‌گذاری شرایطی فراهم است که حتی بدون سرمایه‌گذاری و فقط با نشان‌دادن سرمایه می‌توان اقامت کشور پرتغال را دریافت نمود. شایان‌ذکر است اگرچه راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال متعدد می‌باشد؛ بنابراین بهترین روش‌های مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری، خرید ملک و تمکن مالی می‌باشد که در ادامه به بررسی هر یک به طور کامل می‌پردازیم.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

از شرایط ویژه اخذ اقامت کشور پرتغال، خرید ملک می‌باشد. آن‌چنان این نوع ویزا محبوب می‌باشد که به گلدن ویزا معروف می‌باشد. در این نوع سرمایه‌گذاری می‌توان ملک‌هایی با قیمت‌های 280، 350 و 500 هزار یورو خریداری نمود. در خرید ملک‌های 280 و 350 هزار یورویی باید دقت نمود که ملکی باید خریداری شود که از لحاظ قدمت بیش از سه دهه از عمر آن گذشته باشد و نیاز به بازسازی دارد. اما در خرید ملک 500 هزار یورویی متقاضی آزاد است که به اختیار خود هر نوع ملکی را که مناسب بداند، خریداری نماید. از مزایای خرید ملک در پرتغال، سود تضمینی 2.5 تا 10 درصدی می‌باشد که به سرمایه شما که بابت خرید ملک پرداخت شده است، تعلق می‌گیرد. از طریق خرید ملک به شخص، همسر او و فرزندان تا سن 21 سال اقامت کشور پرتغال داده می‌شود.

مزایای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

·       یکی از سریع‌ترین روش‌های کسب اقامت دائم و پاسپورت اروپا همراه با بازگشت سرمایه با سود.

·       اخذ اقامت پرتغال در مدت ۶ ماه و بدون نیاز به اقامت طولانی‌مدت در پرتغال.

·       این برنامه تنها برنامه اخذ اقامت اروپا است که تنها با حضور فیزیکی یک هفته در سال و تنها بعد از 5 سال می‌تواند به دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور منجر شود.

·       بعد از گذشت ۵ سال و با شرط حضور ۲ هفته ای در هر ۲ سال در پرتغال می‌توانید برای اخذ اقامت دائم و همچنین شهروندی و کسب پاسپورت پرتغال اقدام نمایید. کشور پرتغال تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد.

·       با سرمایه‌گذاری متقاضی اصلی، همسر و فرزندان وابسته تا هر سنی که باشند، می‌توانند اقامت این کشور را کسب نمایند.

·       از طریق اخذ اقامت این کشور می‌توانید بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای حوزه شینگن آزادانه سفر و بدون محدودیت در کشور پرتغال زندگی، کار و تحصیل کنید.

 

 

مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی

یکی از روش‌های مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی می‌باشد. این اقامت به افراد خارجی که درآمد کافی در کشور خود دارند اجازه می‌دهد با ارائه مدارک معتبر اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی به دست آورند. اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی زیرشاخه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

برای اقدام این برنامه متقاضی تنها می‌بایست ثابت کند که هزینه زندگی و امرارمعاش خود و خانواده‌اش را می‌تواند بدون کارکردن در کشور پرتغال تأمین نماید. مقدار درآمدی که فرد سرپرست خانواده باید نشان دهد، ۹۰۰۰ یورو درآمد سالیانه است. این مقدار برای همسر وی ۴۵۰۰ یورو و برای هر فرزند زیر ۲۱ سال برابر با ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. بدیهی است صرف نشان‌دادن این درآمد سالیانه مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی قطعی نبوده و بستگی به نظر مسئولان بررسی پرونده در اداره مهاجرت پرتغال خواهد داشت.

مراحل انجام این برنامه بدین صورت است که متقاضی اقامت پرتغال ابتدا باید یک حساب بانکی در کشور پرتغال بازنمایی و برای سکونت خود یک خانه اجاره کرده یا بخرد. سپس، با ارائه مدارک به سفارت پرتغال در کشور متبوع خود منتظر پاسخ بماند. در صورت پذیرش درخواست اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری، ابتدا برای او یک ویزای ۴ ماهه دو بار ورود صادر می‌گردد تا در این بازه وارد کشور پرتغال شده و کارت اقامت یک‌ساله خود را دریافت نماید. سپس، این ویزا در صورت قوانین تعیین شده پس از یک سال، برای 2 دوره 2ساله دیگر تمدید خواهد شد. در انتها نیز پس از سال پنجم اقامت دائم پرتغال برای متقاضی و خانواده‌اش در دسترس خواهد بود.

مزایای مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی :

·       زمان کوتاه صدور ویزا (بین ۳۰ تا ۶۰ روز)

·       عدم نیاز به بلوکه کردن سرمایه در بانک

·       برخورداری از حقوق کامل شهروندی در کشور پرتغال

·       حق تحصیل فرزندان

·       برخورداری از بیمه

·       سفر به تمامی کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا

·       اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال و دریافت پاسپورت پس از ۶ تا ۷ سال

مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت که با عنوان‌های برنامه کارآفرینی یا ویزای D2 نیز نامیده می‌شود، تحت برنامه‌ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. این برنامه اقامتی به افراد خارج از اتحادیه اروپا و حوزه شینگن اجازه می‌دهد تا در صورت تأسیس یک کسب‌وکار شخصی اقامت سرمایه گذاری پرتغال را به دست آورند.

برای دریافت اقامت پرتغال در این روش لزوماً نیازی به راه‌اندازی یک کسب‌وکار بزرگ با استخدام ده‌ها کارمند نمی‌باشد. تمام کاری را که باید انجام دهید این است که به دولت پرتغال به طور نشان دهید یک برنامه منطقی و مشخص برای اجرا در خاک این کشور خواهید داشت، مهم نیست بیزینس ارائه شده از طرف شما کوچک باشد یا متوسط و یا بزرگ؛ و نیز این کسب‌وکار در چه زمینه‌ای باشد. به طور خلاصه، مواردی را که باید به دولت پرتغال نشان داده و آنها را ثابت کنید به صورت زیر است:

·       مدارکی دال بر قابل انجام بودن کسب‌وکار پیشنهادی از طرف شما

·       ارائه یک طرح تجاری مطمئن و یکپارچه

·       اثبات مفید فایده بودن برای جامعه در پرتغال

·       نامه‌ای مبنی‌بر دلایل منطقی انتخاب کشور پرتغال برای تأسیس کسب‌وکار و کارآفرینی

توجه شود که بیزینس موردنظر در اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری باید به یکی از صورت‌های قانونی در کشور پرتغال ثبت شود. رایج‌ترین و پرتقاضاترین نوع شرکت برای ثبت در پرتغال «شرکت با مسئولیت محدود» است. بر اساس قانون، در این نوع شرکت دو نفر سهام‌دار لازم است و سرمایه اولیه نیز باید حداقل ۵۰۰۰ یورو باشد.

در صورت پذیرش درخواست متقاضی اقامت سرمایه‌گذاری پرتغال از سوی دولت پرتغال، ابتدا برای او و خانواده‌اش ویزای D2 که ۴ ماه اعتبار دارد صادر می‌گردد. در این بازه زمانی متقاضی باید مراحل اقدام برای تأسیس شرکت خود را انجام دهد تا اقامت پرتغال با سرمایه‌گذاری با اعتبار یک سال به خود و خانواده‌اش تعلق بگیرد. این اقامت تا ۵ سال قابل تمدید بوده تا در نهایت به اقامت دائم پرتغال منتهی شود.

 مزایای ثبت شرکت در پرتغال

·       دسترسی به جامعه تجاری پرتغال برای پیشرفت بیشتر

·       برخورداری از حمایت‌های دولتی

·       امکان استفاده از تسهیلات بانکی و امکان واردات و صادرات

·       امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان

·       امنیت شغلی و اجتماعی

·       سفر به‌تمامی کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا

·       دریافت اقامت دائم و در نهایت پاسپورت پرتغال

 

مهاجرت به پرتغال از طریق کار

فرآیند دریافت ویزای کار با توجه به مراحل حقوقی و قوانین آن نسبتاً پیچیده و مشکل است. برای اخذ اقامت پرتغال از طریق کار باید کارفرمایی که در کشور پرتغال به صورت قانونی فعالیت دارد، برای  فرد متقاضی دعوتنامه‌ای شخصی ارسال نماید. برای اثبات این قضیه یک آگهی استخدام به مدت ۳ ماه در کشور پرتغال منتشر شده تا در صورت عدم انتخاب توسط یک تبعه این کشور به متقاضی خارجی اجازه ورود داده شود. بدیهی است که در صورت حضور فرد بومی برای شغل مورد نظر، کارفرما موظف به استخدام وی خواهد بود و متقاضی ویزای کار پرتغال اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهد داشت.

وضعیت کار در پرتغال

هرچند نرخ بیکاری در این کشور بالاست، اما هنوز هم نشانه‌هایی از امید و بهبودی در اوضاع اقتصادی این کشور دیده می‌شود. اگر شما به دنبال شغلی در پرتغال هستید، بهتر است در ابتدا مطالعه‌ای کوتاه درباره شرایط زندگی در پرتغال، قوانین اجازه کار در این کشور، شغل‌های موردنیاز و پردرآمد و چگونگی پیداکردن شغل در زمینه رشته تحصیلی مورد نظرتان داشته باشید.

حسابداری، نرم‌افزار و IT جزو مشاغلی هستند که نسبت به دیگر شغل‌ها شانس بیشتری در پرتغال دارند. همچنین رشته‌های مهندسی و فنی از جمله مشاغل پردرآمد و قابل پیشرفت در این کشور هستند.

با افزایش چشمگیر ورود توریست‌ها به پرتغال، مشاغلی مانند گردشگری، هتلداری، رستوران‌داری، املاک، خدمات پزشکی و رونق زیادی در چند سال اخیر داشته‌اند.

 

مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل

کشور پرتغال با دارابودن دانشگاه‌های معتبر در تمامی سطوح تحصیلی می‌تواند مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم پرتغال باشد. شرایط دریافت اقامت پرتغال از طریق تحصیلی بدین صورت است که متقاضی پس از طی دوران تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دکتری می‌تواند اجازه کار داشته باشد. معمولاً یافتن شغل برای افرادی که در این کشور تحصیل‌کرده‌اند قطعاً ساده‌تر خواهد بود.

پس از گذراندن دوره‌ای معین، متقاضی می‌تواند درخواست اقامت موقت پرتغال را داده و پس از ۵ سال اقامت دائم پرتغال را دریافت نماید. تحصیل در مراکز آموزشی پرتغال برای شهروندان اروپایی رایگان می‌باشد، ولی برای افراد خارجی بسته به مقطع تحصیلی‌شان از 2500 یورو تا ۱۲5۰۰ یورو در سال هزینه خواهد داشت. تحصیل در دانشگاه‌های پرتغال به زبان انگلیسی بوده و داشتن مدرک آیلتس برای ورود به دانشگاه ضروری می‌باشد.

 

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مانند بسیاری دیگر از کشورها، پرتغال نیز به افراد خارجی که با یک تبعه پرتغالی ازدواج کنند، اقامت پرتغال را خواهد داد. ثبت ازدواج در داخل خاک پرتغال اجباری است، حتی اگر این ازدواج در خارج خاک پرتغال نیز ثبت شده باشد. شرط مهم و ضروری اخذ اقامت پرتغال از طریق ازدواج این است که متقاضی اقامت می‌بایست حتماً به مدت 3 سال با همسر پرتغالی خود در خاک این کشور زندگی کند و همچنین زبان پرتغالی را نیز یاد بگیرد.

درباره پرتغال

همان‌طور که می‌دانید این کشور یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. اما وجود اقیانوس اطلس باعث معتدل شدن آب و هوای آن شده است. شما می‌توانید در غرب پرتغال تابستان‌های خنک با رطوبت کم و آب و هوای معتدل‌تر و در جنوب این کشور تابستان‌های نسبتاً گرم اما با آب و هوای مدیترانه‌ای را تجربه کنید.

جمعیت

این کشور با جمعیت تقریباً 11 میلیون‌نفری، صد و سیزدهمین جایگاه را از نظر مساحت در جهان به خود اختصاص داده است. اکثر جمعیت پرتغال در دو شهر مهم آن یعنی لیسبون در جنوب، و پورتو در شمال این کشور زندگی می‌کنند. کاتولیک‌های رومی بخش اعظم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

زبان

زبان رسمی این کشور پرتغالی است که ریشه رومی دارد و خیلی زیاد به زبان اسپانیایی شبیه است. این زبان علاوه بر کشور پرتغال، در 9 کشور دیگر جهان از جمله برزیل، موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو، تیمور شرقی، گینه استوایی، کیپ ورد و سائو توم و پرینسیپ صحبت می‌شود. این زبان ششمین زبان پرکاربرد دنیاست و 240 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند.

شایان ذکر است که بخش‌هایی از پرتغال که به اسپانیا نزدیک‌تر هستند به زبان میراندا و گالیسیایی صحبت می‌کنند.

فرهنگ

خیلی از افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور پرتغال دارند، خواهان کسب اطلاعاتی در مورد شرایط زندگی در این کشور هستند. در نتیجه ارائه اطلاعاتی درباره فرهنگ، سبک زندگی و عقاید مذهبی و دینی این کشور ممکن است برایشان مهم و پراهمیت باشد؛

در کشور پرتغال خانواده از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و پرتغالی‌ها احترام زیادی برای روابط فامیلی و خانوادگی قائل هستند.

مردم این کشور، بسیار محافظه کارند و به ارزش‌های سنتی خود نیز پایبندند. به طوری که بسیار سخت زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه می‌روند.

دین رسمی و یکپارچه‌ای برای مردم پرتغال وجود ندارد. ولی اکثراً پیرو دین مسیحیت و کاتولیک هستند و از کلیسای رم تبعیت می‌کنند.

0.4 درصد مردم پرتغال را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

دانستنی‌های جالب درباره پرتغال

طبق تحقیقات مشخص شده که عمر زنان پرتغالی حدوداً 6 سال از عمر مردان این کشور بیشتر می‌باشد. سال میانگین عمر مردها در پرتغال 77.3 سال و میانگین عمر زن‌ها 83.6 سال است.

فوتبال پرتغال با کریستین رونالدو شناخته می‌شود. او در فانچال (Funchal)، پایتخت خودمختار مادیرا (Madeira) در سال ۱۹۸۵ متولد شده است و از مطرح‌ترین ستارگان فوتبال جهان محسوب می‌شود.

قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی جهان در لیسبون، پایتخت پرتغال قرار دارد که در سال ۱۷۳۲ تأسیس شد. متأسفانه این کتابخانه در زلزله‌ای که در سال ۱۷۵۵ رخ داد، تلفات زیادی برجای گذاشت. قدرت این زلزله ۸٫۵ ریشتر بود که در آن ۶۰ هزار نفر مردند. این مغازه کتاب‌فروشی در Rua Garrett در سال ۱۷۷۳ افتتاح شد و در حال حاضر دارای حدود ۵۰ شعبه در پرتغال است.

قدمت شهر لیسبون از شهر رم هم بیشتر است! اطراف این شهر ظروفی با قدمت 1200 سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است.

در قانون اساسی پرتغال حکمی به نام حبس ابد و اعدام وجود ندارد. بیشترین زمان ماندن در زندان برای یک مجرم در این کشور 25 سال است.

15 جاذبه توریستی در این کشور به ثبت جهانی رسیده است که بر اساس آن، پرتغال هشتمین کشور اروپا با بیشترین جاذبه ثبت شده در یونسکو می‌باشد و سالانه چیزی حدود 13 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با موسسه حقوقی سام تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 183
  • بازدید سال : 1,202
  • بازدید کلی : 3,435