loading...
موسسه حقوقی و بین المللی سام
kamelia بازدید : 35 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

پاسپورت اسلواکی و روش های اخذ پاسپورت

اخذ پاسپورت اسلواکی و اعتبار آن از این جهت مهم است که شما مطلع باشید با گرفتن پاسپورت اسلواکی چه امتیازاتی خواهید داشت و از اعتبار این پاسپورت امکان سفر به چند کشور را بدست می آورید. از لحاظ سطح زندگی اسلواکی هفتمین کشور ارزان اتحادیه اروپاست و از لحاظ امنیت هم کشور امنی محسوب می شود. این کشور جزو یکی از جوانترین کشورهای مستقل  اروپا محسوب می شود.

پاسپورت اسلواکی از لحاظ اعتبار در رتبه هفتم پاسپورت های جهان قرار دارد که هم رده کشورهای اسلوونی، لهستان، لیتوانی، نیوزیلند، استرالیا و لتونی قرار دارد. شما با گرفتن پاسپورت و تابعیت این کشور امکان سفر به 121 کشور بدون دریافت ویزا را خواهید داشت.پاسپورت اسلواکی و تابعیت این کشور از طرق مختلفی به دست می آید. با توجه به اعتبار مناسب پاسپورت اسلواکی راه هایی که منجر به اخذ پاسپورت اسلواکی می گردد متنوع و چندان هم کار ساده ای نیست. در ادامه ما به روش های مختلف اخذ پاسپورت و تابعیت اسلواکی اشاره خواهیم کرد که عبارتند از :

·       اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق کار

·       اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق تحصیل

·       اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری

·       اخذ پاسپورت از طریق تولد

·       اخذ پاسپورت از طریق ازدواج

·       اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

هر یک از روشهای فوق در بالا شرایط خود را دارند که بعضی منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد و برخی منجر به اخذ پاسپورت و تابیعت اسلواکی می شود که  در ادامه به تفصیل به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

پاسپورت اسلواکی از طریق کار

کار در اسلواکی از مواردی است که منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد، اما باید دید که کار منجر به اخذ پاسپورت اسلواکی می گردد یا خیر. اگر قصد مهاجرت به اسلواکی از طریق کار را دارید، ابتدا باید دعوتنامه کاری یا جاب آفر داشته باشید. یعنی کارفرمایی در اسلواکی باید برای شما دعتونامه کاری ارسال نماید. البته تشریفات و روند قانونی این کار باید رعایت شود؛ کارفرما باید درخواست نیروی کار خود را به اعلام کند و در صورتی که در اسلواکی و اتحادیه اروپا شخصی متناسب با شرایط اعلامی وجود نداشت، اشخاصی خارج از اتحادیه اروپا در صورتی که واجد شرایط باشند امکان استفاده از این موقعیت کاری را خواهند داشت.

بنابراین اگر به دنبال کار در اسلواکی هستید، می بایست پس از 6 ماه آگهی که کارفرما در اسلواکی و اتحادیه اروپا منتشر می کند، درخواست کار خود را ارائه نمایید. نرخ بیکاری در اسلواکی در حدود 2 درصد می باشد که نشان دهنده وجود فرصت شغلی در این کشور است و مهمترین نکته که نباید فراموش شود آشنایی به زبان رسمی این کشور یعنی اسلوواک است، زیرا شما باید در محیط این کشور کار نمایید و دانستن زبان این کشور از الزامات این روش است.

مجوز کار غیرقابل انتقال است یعنی برای یک استخدام خاص با یک کارفرمای خاص صادر می شود و در صورتی که قصد دارید کارفرمای خود را تغییر دهید، باید مجوز کار جدید درخواست نمایید. معمولا مجوز کاری به صورت موقت و برای مدت دوسال صادر می شود که قابل تمدید نیز می باشد. در صورتی که شما به مدت 5 سال در اسلواکی کار کنید و بیمه و مالیات به دولت اسلواکی پرداخت نمایید می توانید جهت اخذ اقامت دایم اسلواکی اقدام نمایید و سپس برای اخذ تابعیت و پاسپورت اسلواکی اقدامات لازم قانونی را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق کار عبارتند از :

·       فرم درخواست رسمی برای مجوز کار به زبان اسلوواک

·       کپی پاسپورت

·       آدرس محل سکونت

·       قرارداد کار

·       اثبات تمکن مالی

·       ارایه گواهی سلامت پزشکی

پاسپورت اسلواکی از طریق تحصیل

اخذ اقامت اسلواکی و پاسپورت اسلواکی از طریق تحصیل در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد. تحصیل راهی مناسب برای گرفتن اقامت اسلواکی است اما این نکته نیز بسیار مهم است که آیا تحصیل منجر به تابعیت و پاسپورت اسلواکی نیز می گردد یا خیر. برنامه های تحصیلی در اسلواکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. زبان سیستم آموزشی در اسلواکی به طور کلی اسلوواک است، اما آموزش عالی در موسسات و دانشگاه های مختلف می تواند به زبان های دیگر مانند زبان انگلیسی، مجارستانی، فرانسوی، آلمانی و یا روسی باشد. تحصیل در دانشگاه هایی که به زبانی غیر از اسلوواک است نیازمند پرداخت هزینه های تحصیل می باشد که بسته به رشته و دانشگاه بین 8000 تا 13000 یورو در هر سال تحصیلی می باشد.

دوره کارشناسی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی اسلواکی 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

دوره کارشناسی ارشد نیز در حدود 2 تا 3 سال و مقطع دکتری نیز دوره تحصیل 3 الی 4 سال می باشد.

در صورتی که در دانشگاه هایی که سیستم آموزشی به زبان انگلیسی است برای مقطع کارشناسی آیلس 6 برای مقطع کارشناسی ارشد آیلس 6.5 و برای مقطع دکتری آیلس 7 باید ارایه دهید. دانشجویان می توانند حین تحصیل به طور پاره وقت در حدود 20 تا 30 ساعت در هفته کار کنند. در صورتی که شخص بعد از فارغ التحصیلی خود بتواند در اسلواکی موقعیت شغلی پیدا کند که اجازه کار به او داده شود، ویزای تحصیلی او به ویزای کاری تبدیل می شود و بعد از مدتی کار در اسلواکی و پرداخت بیمه و مالیات می تواند منجر به اقامت دایم و در نهایت تابیعیت و پاسپورت اسلواکی گردد.

پاسپورت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های اخذ اقامت  و پاسپورت اسلواکی است. در سال 2008 -2009 ، بحران در منطقه یورو و سرمایه گذاری بین المللی، بر سرمایه گذاری خارجی اسلواکی نیز تاثیر گذاشت. با توجه به اینکه سهم بسیار بزرگی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی اسلواکی به طور مستقیم به منطقه یورو بستگی دارد، بنابراین سلامت اقتصادی اسلواکی بستگی به اقتصاد همسایگان اروپایی خود به ویژه آلمان و فرانسه دارد. شرکت های فرانسوی و آلمانی بزرگترین سرمایه گذاران در اسلواکی در بخش های انرژی، خودرو، مخابرات و خدمات بهش مار می آیند. میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی در ماه سپتامبر 2018 به میزان 374.50 یورو افزایش یافت. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی به طور متوسط 284 میلیون یور از سال 2004 تا 2018 بود که به بالاترین سطح خود نسبت به سال گذشته رسید.

 

سرمایه گذاری در اسلواکی می تواند از طرق مختلفی انجام گیرد. در زیر به این موارد اشاره می کنیم :  

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری درکشور اسلواکی یکی از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می‌باشد. هنگام انتخاب کشور جهت سرمایه گذاری، باید به تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، نرخ سود بانکی، امنیت سرمایه گذاری و مواردی از این قبیل توجه لازم را داشته باشید. سرمایه گذار خارجی نیاز به دریافت مجوز جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری می‌باشد لذا جهت دریافت مجوز، سرمایه گذار درخواستی را به سفارت اسلواکی در کشور مبدأ خود ارائه می‌دهد. این درخواست باید یک توضیح جامع از اهداف مربوط به کسب و کار سرمایه گذار در طول اقامت خود در کشور اسلواکی باشد.

افرادی که قصد سرمایه گذاری در اسلواکی را دارند، از طریق سرمایه گذاری می توانند برای اخذ شهروندی طبق قانون شهروندی اسلواکی درخولست بدهند. این روش شامل کسب اقامت موقت، اقامت دایم و سپس درخواست شهروندی و پاسپورت اسلواکی است. به منظور دستیابی به شهروندی و پاسپورت اسلواکی میزان سرمایه گذاری باید در حدود 3.000.000 یورو باشد. نتیجه این نوع سرمایه گذاری شهروندی و اخذ پاسپورت اسلواکی است. البته باید به این نکته توجه شود که کیفیت سرمایه گذاری در این روش بسیار مهم است و باید باعث ایجاد شغل های جدید برای شهروندان اسلواکی و یا یک تکنولوژی جدید گردد. درخواست های شهروندی بر اساس مورد توسط وزارت کشور این کشور انجام می شود. این روش شهروندی و اخذ پاسپورت توسط ما پیشنهاد نمی شود چون نتیجه نهایی و قطعی تضمین شده ای وجود ندارد.

 

مهاجرت به اسلواکی از روش ثبت شرکت

یکی از روش‌های مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت است. در این روش شرکتی تأسیس شده که متقاضی موظف هست که با این شرکت کسب و کار کنند و مالیات شرکت را سالیانه پرداخت نمایند. سرمایه ابتدایی شرکت ۲۰۰۰۰ یورو می‌باشد که نیازی به داشتن آن از سوی متقاضی نیست چرا که مؤسسه سام این سرمایه را واریز و سپس برداشت می‌کند. کارت اقامت اسلواکی اولیه ای که برای متقاضی صادر می‌شود بنا به تصمیم اداره پلیس اتباع خارجی اسلواکی ۱۴ تا ۲۴ ماه اعتبار دارد.

متقاضی موظف می‌باشد تا یک ماه پس از صدور کارت اقامت، خود را بیمه کرده و همچنین نتیجه تست بیماری‌های خاص را به اداره پلیس ارائه دهد.

از زمانی که کارت اقامت اسلواکی متقاضی صادر می‌شود، متقاضی ۴ ماه فرصت دارند تا جهت دریافت کارت اقامتشان به کشور اسلواکی مراجعه نمایند یا با مراجعه به دفتر مؤسسه حقوقی سام، کارت اقامت خود را تحویل بگیرند.

برای تمدید اقامت اسلواکی، شرکت ثبت شده شما در اسلواکی باید حداقل ۱۶۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ یورو در سال فعالیت نشان دهد که از این میزان باید حدود ۲۱% آن یا به عبارتی ۳۵۰۰ یورو به عنوان مالیات پرداخت کنند.

نرخ مالیات‌بردرآمد در اسلواکی ۲۱% است که این نرخ مالیاتی در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است.

مهاجرت به اسلواکی مانند سایر روش‌های مهاجرت به اروپا، در ۵ سال اول به صورت اقامت موقت می‌باشد و سپس با رعایت قوانین آن کشور امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد.

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی ۲۰۲۰

پروسه ثبت شرکت در اسلواکی حدود ۶ الی ۸ ماه زمان می‌برد. مراحلی که برای ایجاد شرکت در اسلواکی طی می‌شود بدین صورت است:

·       تکمیل فرم مربوط به نوع شرکت

·       تهیه اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت و ثبت‌نام تجاری

·       اخذ گواهی ثبت شرکت

·       ثبت‌نام در اداره مالیات و دریافت کد مالیاتی

·       تقاضا برای کسب مجوزهای لازم در راستای فعالیت شرکت

·       مدارک لازم برای ثبت شرکت و مهاجرت به اسلواکی

·       گواهی عدم سوءپیشینه متقاضیان مهاجرت به اسلواکی

·       آدرس و کد پستی متقاضی مهاجرت به اسلواکی

·       شناسنامه متقاضی مهاجرت به اسلواکی و افراد تحت تکفل ایشان

·       اسکن صفحه نخست گذرنامه متقاضیان مهاجرت به اسلواکی

·       گواهی تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی برای متقاضی اصلی مهاجرت به اسلواکی

·       عقدنامه متقاضیان متأهل

روش ثبت شرکت یکی از پرطرف‌دارترین روش مهاجرت به اسلواکی در سال‌های اخیر بوده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت ثبت شرکت در کشور اسلواکی با مؤسسه حقوقی و بین‌المللی سام تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت اقامت اسلواکی و ثبت شرکت در این کشور، شما نیاز به یک طرح تجاری قوی دارید. این طرح تجاری شما باید مورد تأیید وزارت اقتصاد این کشور قرار گیرد، در غیر این صورت ثبت شرکت شما مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. درصورتی ‌که طرح توسط وزارت اقتصاد اسلواکی تأیید شود، نتیجه را به کنسولگری جهت انجام مراحل قانونی اطلاع می‌دهد. پیشنهاد ماقبل از سرمایه گذاری در اسلواکی این است که تمامی شرایط و ضوابط آن کشور را بررسی کرده و شرایط آن را با دیگر کشورهای اروپای مانند اتریش، سوییس و مقایسه نمایید سپس جهت ثبت شرکت در اسلواکی اقدام نمایید. در حال حاضر شما عزیزان می‌توانید از طریق ثبت شرکت در کشورهای دیگر همچون آلمان و اتریش نیز اقامت آن کشور را دریافت نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به ثبت شرکت در آلمان رو مطالعه فرمایید.

 

پاسپورت اسلواکی از طریق تولد

اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق تولد باید بر اساس اصول بین المللی خاک و یا خون بررسی شود. همان طور که قبلا هم گفتیم بر اساس اصل خاک هر فرزندی که در خاک کشوری متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر او، می تواند تابعیت آن کشور را اخذ نماید. و در مقابل سیستم خون بر این اصل استوار است که فرزند تابعیت خود را از پدر و مادر خود دریافت می نماید. اسلواکی نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی اصل خون حاکم است یعنی در صورتی پاسپورت اسلواکی به فرزند اعطا می شود و تابعیت این کشور را دریافت می دارد که یکی از والدین او تابعیت اسلواکی را داشته باشند و چنین فرزندی به خودی خود تابعیت و پاسپورت اسلواکی را دریافت می دارد. اما استثنائاتی نیز بر این اصل وجود دارد از جمله اینکه اگر فرزندی از پدر و یا مادر نامعلومی در خاک اسلواکی متولد شود، می تواند تابعیت اسلواکی را دریافت نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت اسلواکی عبارتند از :

·       ارایه گواهی ازدواج پدر و مادر

·       ارایه گواهی تولد فرزند

·       گواهی تاریخ تولد فرزند

·       مشخص بودن محل سکونت فرزند

·       ارایه گواهی بیمه

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,198
  • بازدید کلی : 3,431